Algemene voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN
 
Inhoudsopgave
 
Artikel 1 : Algemeen
Artikel 2: Identiteit van de verkoper
Artikel 3: Definities
Artikel 4: Toepasselijkheid van deze voorwaarden
Artikel 5. Aanbod
Artikel 6. Levering
Artikel 7. Levertijd
Artikel 8. Technische eisen
Artikel 9. Terugname elektronische producten
Artikel 10. Informatie, gegevens en intellectuele eigendomsrechten
Artikel 11. Garantie
Artikel 12. Herroepingsrecht, ruilen en retourneren
Artikel 13. Gebreken  klachttermijnen
Artikel 14. Prijs
Artikel 15. Betaling
Artikel 16. Aansprakelijkheid
Artikel 17. Overmacht
Artikel 18. Geschillen
Artikel 19. Wijzigingen en vindplaats van de voorwaarden
Artikel 20. Privacy- en cookiepolicy
 
Artikel 1: Algemeen
Onder deze Algemene Voorwaarden vallen alle websites van CLS Healthcare.
Op alle aanbiedingen en leveringen zijn uitsluitend de onderstaande verkoop – en leveringsvoorwaarden van toepassing, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk ander overeenkomen. Indien om welke reden dan ook de enige bepalingen van deze algemene voorwaarden naar de mening van de rechter niet toepasselijk is, dient de betreffende bepaling te worden vervangen door een bepaling krachtens welke partijen hun doelstelling alsnog kunnen bereiken. De overige bepalingen van deze algemene verkoop- en leveringsvoorwaarden blijven van kracht.
Door uw bestelling te plaatsen geeft u te kennen dat u met de leverings- en/of betalingsvoorwaarden akkoord gaat. CLS Healthcare heeft het recht haar leverings- en/of betalingsvoorwaarden na het verstrijken van de looptijd te wijzigen. Betaalopdrachten zijn voor rekening en risico van degene die de opdracht (dan wel machtiging) tot betaling geeft.
 
Artikel 2: Identiteit van de verkoper
 
Naam ondernemer:
CLS Healthcare BV
Handelend onder de naam:
Willie.be
Vestigingsadres:
Maziestraat 22a
2514 GT Den Haag
Telefoonnummer:
070- 36 00 248
E-mailadres:
[email protected]
KvK-nummer:
24376677
Btw-nummer:
NL823163234B01
Bankrekeningnummer:
NL63ABNA0490601758
 
Artikel 3. Definities

  • De Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt.
Naam ondernemer: CLS Healthcare, gevestigd te Den Haag.
 
Handelend onder de naam/namen: Willie.be
  • De Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst aangaat met de ondernemer.
  • Dag: kalenderdag  
  • Bestelling(en): een door CLS Healthcare ten name van de consument geregistreerde bestelling van één of meerdere producten.
  • Product(en): een product, ofwel artikel, dat volgens de publieksinformatie van CLS Healthcare op basis van deze voorwaarden geleverd kan worden.
  • Zending(en): één of meerdere producten, in de door of in opdracht van CLS Healthcare verzorgde, voor verzending geschikte, verpakking.
  • Voorwaarden: deze algemene voorwaarden, alsmede eventuele andere voorwaarden die CLS Healthcare van toepassing heeft verklaard in relatie tot levering van producten aan de consument, en voor zover CLS Healthcare kenbaar heeft gemaakt hoe en waar de consument van bedoelde andere voorwaarden kennis kan nemen.
  • Herroepingsrecht: de mogelijkheid, het recht, voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst . Hetzelfde als retourneerrecht.
  • Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.
 4: Toepasselijkheid van  deze voorwaarden
  • Deze algemene voorwaarden gelden voor iedere aanbieding in iedere overeenkomst tussen CLS Healthcare en een consument waarop de consument deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
  • De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op overeenkomsten met CLS Healthcare, voor de uitvoering waarvan derden dienen te worden betrokken.
 5:  Het aanbod
  • Indien een aanbod een beperkte geldigheidduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk vermeld.
  • Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken.
  • Bij productaanbod maken we gebruik van afbeeldingen die een waarheidsgetrouwe weergave zijn van het aangeboden product. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten hierin binden CLS Healthcare niet.
 6: Levering
  • De consument is verplicht de gekochte zaken af te nemen op het moment waarop deze hem bezorgd dan wel op het moment waarop deze volgens de overeenkomst voor hem ter beschikking staan.
  • De leveringsvoorwaarden worden overeenkomstig de laats geldende Incoterms-2000 normen van de Internationale Kamer van Koophandel uitgelegd, tenzij anderszins wordt bepaald.
  • Behoudens andersluidende afspraak is de plaats van de aflevering het adres van de consument
  • CLS Healthcare is gerechtigd in gedeelten te leveren.
 7: levertijd
  • De CLS levertijden zijn als volgt;
Op werkdagen voor 15.00 uur besteld worden de volgende dag geleverd.
Bestelling geplaatst tussen vrijdag 15:00 en zondag 23:59 uur worden Dinsdag geleverd.
Deze door CLS Healthcare opgegeven levertijden zijn afgestemd met onze koeriersdiensten. Echter hebben wij geen invloed bij overmacht aan hun of onze kant. Derhalve gelden deze levertijden als benadering en zijn deze ook geen fatale termijnen maar zullen de uiteindelijke levertijd, behoudens overmacht met nooit meer dan 3 weken overschrijden.
  • CLS Healthcare dient de consument in te lichten indien de 3 weken overschreden zullen worden. Een alternatieve levertermijn moet overeengekomen worden. Bij het niet behalen van de levertijd heeft de consument het recht om de koop te ontbinden.
8:Technische eisen
Indien de in Nederland te leveren artikelen buiten Nederland moeten worden gebruikt is consument er verantwoordelijk voor dat de te leveren zaken voldoen aan de technische eisen of normen die worden gesteld door wetten of bepalingen van het land waar de zaken moeten worden gebruikt.
  
Artikel 9: Terugname elektronische producten
Wij voldoen aan alle wettelijke verplichtingen inzake de verwijdering van afgedankte batterijen en elektrische en elektronische apparatuur. Wij en onze partners zorgen r voor dat de door ons verkochte batterijen en elektronische apparaten correct worden teruggenomen en verwerkt. Wij benadrukken bij onze klanten dat, in overeenstemming met de geldende regelgeving, elektrische en elektronische apparaten en batterijen die op het einde van hun levensduur of verouderd zijn, of niet meer werken, niet in de vuilnisbak of in de selectieve sorteerbakken van hun gemeente mogen worden gegooid. Dit verbod wordt op de producten zelf aangegeven door het symbool van de doorkruiste vuilnisbak. Het doel van deze regelgeving is om de verspilling van grondstoffen te beperken en om het milieu en de menselijke gezondheid te beschermen door de verspreiding in de natuur van stoffen in bepaalde apparaten te voorkomen. Je hebt de mogelijkheid om dit afval af te leveren bij een geschikt inzamelpunt.
 
Artikel 10: Informatie, gegevens en intellectuele eigendomsrechten
  • Algemene aanduidingen en beschrijvingen van de door CLS Healthcare te leveren zaken, zoals opgenomen in brochures, websites, lijsten en dergelijke zijn uitsluitend bedoeld als algemene informatie en niet als kwaliteits- en/of garantieaanduiding.
  • CLS Healthcare mag steeds uitgaan van de juistheid en volledigheid van de overeenkomstig aan CLS Healthcare verstrekte informatie en gegevens.
  • Behoudens uitdrukkelijke andersluidende afspraak komen intellectuele eigendomsrechten op merken, modellen, tekeningen, ontwerpen en dergelijke in alle voorkomende gevallen toe aan CLS Healthcare.
Artikel 11: Garantie
  1. CLS Healthcare garandeert dat de door haar verkochte zaken vrij zijn van materiaal-, ontwerp- en fabricagefouten gedurende een periode van 24 maanden na levering, althans gedurende een periode die door de producent van dat betreffende artikel wordt gegarandeerd. CLS Healthcare garandeert daarbij dat elk door haar geleverd artikel voldoet aan normale eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid en aan bestaande overheidsvoorschriften.
  2. Indien de in lid 1 genoemde garantie van toepassing is en de geleverde zaken een gebrek/defect vertonen is CLS Healthcare verplicht binnen 14 dagen nadat de consument hem schriftelijk het gebrek heeft gemeld de zaken te herstellen.
  3. Bij een defect heeft de consument het recht op een deugdelijk herstel of vervanging van het artikel. Ook heeft de consument het recht om de koop te ontbinden. Echter heeft CLS Healthcare het recht om het keuzerecht in te perken als consument er disproportioneel gebruik van maakt. Met andere woorden; vervanging of ontbinding moet wel gerechtvaardigd kunnen worden. 
  4. De garantie vervalt indien de consument schade veroorzaakt door een onjuiste behandeling en/of toepassing van een door ons geleverd artikel.
  5. De consument dient aan te tonen dat het artikel binnen de garantietermijn een gebrek vertoont waarvoor deze garantie geldt.
  6. De garantie vervalt als het type- of serienummer van het artikel is verwijderd of gewijzigd.

Artikel 12: Herroepingsrecht , ruilen en retourneren
Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen de overeenkomst zonder opgave van redenen te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen nadat je het bestelde artikel hebt ontvangen. Bij een bestelling van meerdere artikelen verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen nadat je het laatste artikel hebt ontvangen.
Je maakt gebruik van je herroepingsrecht als je ons schriftelijk per e-mail , [email protected],  per post ons op de hoogte stelt. Ook kun je gebruik maken van ons klantenservice formulier.
Ook kun je voor je herroeping gebruik maken van het Europese herroepingsformulier maar je bent hiertoe niet verplicht. Als je van het herroepingsformulier gebruik maakt, sturen we je zo spoedig als mogelijk per e-mail een ontvangstbevestiging van je herroeping.
Als je de volledige overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot dat moment hebt gedaan,  inclusief de door jou betaalde verzendkosten, zo spoedig mogelijk en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je herroeping van ons terug.                Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke betaling hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk met een andere wijze van terugbetaling hebt ingestemd. Voor zulke terugbetalingen worden jou geen kosten in rekening gebracht.                                                          Wij hebben het recht te wachten met terugbetaling tot wij je artikelen hebben ontvangen en gecontroleerd hebben of je aan de voorwaarden voldoet om gebruik te maken van het herroepingsrecht. De voorwaarden komen later in dit artikel aan bod.
Je dient niet later dan 14 dagen nadat je ons hebt medegedeeld de overeenkomst te herroepen de artikelen terug te sturen.                                                                                                                                         
Bij retourzendingen gelden de volgende voorwaarden:                                                                                                        
  1. Artikel en productverpakking zijn in originele staat.                                                                                                   
  2. Artikel en productverpakking zijn onbeschadigd, niet gescheurd en ongeopend.                           
  3. De verzegeling van de verpakking is nog volledig in tact en niet gebroken.              
  4. Artikel is ongebruikt en ongedragen. Eventuele labels hangen nog aan het artikel.                                 
  5. Pakketten kunnen alleen in zijn geheel worden geretourneerd. Losse onderdelen kunnen niet teruggezonden worden.
  6. De verpakking waarin je de artikelen terugstuurt biedt genoeg bescherming aan de artikelen zodat er tijdens transport geen beschadiging kan ontstaan.
  7.  Een artikel dat als cadeau meegeleverd is vanuit een actie mag je niet behouden. Dit cadeauartikel moet ook mee gestuurd worden. Indien dit niet gebeurt wordt het bedrag van het cadeauartikel in mindering gebracht op het terug te vorderen bedrag.
  8.  Alle toebehoren moeten mee teruggezonden worden zoals, batterijen, oplader, opbergtasje en batterijen.
  9. Defecte artikelen kunnen geruild worden voor een nieuw artikel of actiecode. In artikel 10 kun je alles rondom garantie vinden. 

Wegens hygiëne- en gezondheidsvoorschriften en kun je de volgende artikelen uitsluiten retourneren wanneer de verzegeling nog in tact is:
  • Lingerie zoals kousen, slips en strings en korsetten.
  • Kostuums
  • Seksspeeltjes
  • Tepelpompjes en tepelversiering
  • Drogisterij artikelen ( sprays, gels en tabletten etc.)
Let op: Vanwege gezondheidsveiligheid kunnen we condooms nooit retour nemen.                                          

Stuur je artikelen binnen 14 dagen na mededeling van je herroeping retour naar:
Retourafdeling CLS
Noordpolderstraat 21
4571 LR
Axel                                                                      


Indien je de originele factuur en/of pakbon ,die bij de plaatsing van je bestelling per e-mail naar je verstuurd is, nog in je bezit hebt verzoeken we je om deze met je retourzending mee te sturen.
Mocht je deze niet meer hebben zorg dan in ieder geval dat je een briefje toevoegt met daarop je naam, adresgegevens en e-mailadres waar je bestelling mee geplaatst is.
Een retourzending zonder ofwel pakbon, ofwel factuur ,ofwel briefje met je gegevens worden NIET in behandeling genomen.
Indien een retour na controle aan de hand van onze retourvoorwaarden niet geaccepteerd wordt, heb je het recht om je artikelen naar je terug verzonden te krijgen. De verzendkosten zijn voor jouw rekening.
Maak je binnen 90 dagen geen gebruik van de mogelijkheid om je artikelen terug te laten sturen, dan worden deze artikelen vernietigd en vervalt daarmee je recht deze artikelen alsnog te ontvangen.
 
Artikel 13:Gebreken en klachttermijnen
 
  • De consument dient de gekochte artikelen bij levering zo spoedig aks mogelijk te (laten) onderzoeken. Hierbij dient de consument na te gaan of het geleverde artikel aan de overeenkomst beantwoordt, te weten;
  • Is het juiste artikel en toebehoren geleverd?
  • Voldoet het geleverde artikel aan de overeengekomen kwaliteitseisen of- indien deze ontbreken- aan de eisen die gesteld mogen worden voor een normaal gebruik.
  • Wordt een ( zichtbaar) gebrek of tekortkoming geconstateerd dan dient de consument deze binnen 7 dagen na levering aan CLS Healthcare te melden.  
  • Indien het geleverde artikel niet , of een toebehoren ontbreekt, overeenkomt met het bestelde artikel, dient de consument dit binnen 7 dagen aan CLS Healthcare te melden.
  • CLS behoudt het recht om het verkeerd geleverde of defecte artikel te vervangen. Indien artikel niet meer beschikbaar is en dit ook niet meer wordt, behoudt CLS Healthcare het recht om de koop te ontbinden en de koopprijs vermeerderd met de verzendkosten te restitueren.                                                                                                                                                       Enige andere aansprakelijkheid door consument is uitgesloten, met name aansprakelijkheid tot betaling van enige schadevergoeding.
  • De consument is verplicht de nodige maatregelen te nemen teneinde de schade aan de geleverde artikelen zoveel mogelijk te beperken.
  • De consument is verplicht alle aanwijzingen betreffende het opslaan en behandelen van de geleverde artikelen, alsook beschreven in een specifiek voor het geleverde artikel meegeleverde specificatie, dan wel gebruiksaanwijzing strikt op te volgen.
  • CLS aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid indien bovenstaande niet zorgvuldig wordt opgevolgd.
  • De geleverde goederen die door de consument als niet overeenkomend met de overeenkomst worden aangeduid kunnen enkel en uitsluitend ná schriftelijke toestemming van CLS Healthcare retour gestuurd worden. Zonder een vooraf schriftelijke goedkeuring van CLS Healthcare wordt de retourzending niet in behandeling genomen.
  • CLS Healthcare sluit enige andere aansprakelijkheid uit, met name aansprakelijkheid tot betaling van enige schadevergoeding.
 
 Artikel 14: Prijs
 
Tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld gelden de door ons afgegeven prijzen voor consumenten
  • Prijzen zijn in Euro.
  • Prijzen zijn inclusief BTW.
  • Prijzen zijn inclusief Recupel bijdrage.
  • Prijzen zijn op basis van door CLS Healthcare gehanteerde minimum hoeveelheden.
  • Prijzen zijn exclusief bezorgkosten. De verzendkosten bedragen € 3,95. Bij bestellingen vanaf € 50 worden er géén verzendkosten berekend.
 
Artikel 15: Betaling
 
  • Klant dient betalingen volgens de in de bestelprocedure op de website aangegeven betaalmethoden te voldoen.
  • CLS Healthcare is vrij in de keuze van het aanbieden van betaalmethoden en deze kunnen ook van tijd tot tijd wijzigen.
  • In geval van betaling na levering kent consument een betalingstermijn van 14 dagen ingaand op de dag na levering.
  • De consument wordt- zonder nadere ingebrekestelling door CLS Healthcare geacht in verzuim te zijn indien het verschuldigde niet binnen de gestelde betalingstermijn is voldaan.
  • De consument is niet gerechtigs enige tegenvordering op CLS Healthcare te verrekenen met zijn betalingsverplichtingen uit hoofde van deze overeenkomst.
  • In geval van faillissement of surseance van betaling van de consument zijn de vorderingen van CLS Healthcare en de verplichtingen van de consument jegens CLS Healthcare onmiddellijk opeisbaar.
  • Als de consument een bestelling heeft geplaatst, is deze verplicht deze bestelling binnen de gegeven termijn te betalen.
  • Administratief is het voor F&A niet mogelijk om facturen uit te reiken aan particulieren. Dit is ook wettelijk niet verplicht.
 
 
Artikel 16:  Wettelijke aansprakelijkheid
 
  • De aansprakelijkheid van CLS Healthcare is beperkt tot het her-leveren van de betreffende zaak dan wel restitutie van de koopsom.
  • Voor gebreken in geleverde zaken geldt de aansprakelijkheid zoals geregeld in artikel 12  en  artikel 15 van deze voorwaarden.
 
Artikel 17: Overmacht
  • CLS Healthcare heeft het recht om in de volgende gevallen te zijner keuze hetzij de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden het zij de leveringstermijnen uit te stellen, een en ander zonder tot enige schadevergoeding gehouden te zijn: Overmacht van welke aard dan ook, mobilisatie, oorlog, oproer, brand, werkstakingen, transportmoeilijkheden, inbeslagneming ,productieonderbrekingen, gebrek aan grondstoffen en/of energie, rampen, beperkende overheidsmaatregelen van welke aard dan ook, het gebrekkig functioneren van bedrijfsinstallaties welke noodzakelijk zijn voor de nakoming van de overeenkomst, verzuim van derden bij de toelevering en het verlenen van diensten, alsmede elke andere onvoorziene omstandigheid welke de wil van CLS Healthcare onafhankelijk is en welke CLS Healthcare ertoe zou hebben bewogen de overeenkomst niet of niet op dezelfde voorwaarden aan te gaan ware hij ervan op de hoogte geweest.
  • CLS Healthcare heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen, indien de omstandigheid die (verdere) nakoming verhindert, intreedt nadat CLS Healthcare haar verbintenis had moeten nakomen.
  • Tijdens overmacht worden de leverings- en andere verplichtingen van CLS Healthcare opgeschort. Indien de periode waarin door overmacht nakoming van de verplichting door CLS Healthcare niet mogelijk is langer duurt dan 2 weken, zijn beide partijen bevoegd de overeenkomst te ontbinden, zonder dat er in dat geval een verplichting tot schadevergoeding bestaat.
Artikel 18: Geschillen en klachtenbehandelingen

Op deze voorwaarden is Nederlands recht van toepassing, met uitsluiting van het Weens Koopverdrag. Alle geschillen, kort gedingen daaronder begrepen samenhangende met en/of voortvloeiende uit deze algemene voorwaarden zullen worden beslecht door de bevoegde rechter van de arrondissementsrechtbank te Rotterdam met dien verstande dat CLS Healthcare ook het recht heeft een geschil aan de bevoegde rechter van de woonplaats van de consument voor te leggen.
Indien je een klacht hebt over een bepaald product, dan horen we dat uiteraard graag en proberen we met jou tot een redelijke oplossing te komen. Stuur een mail naar [email protected] waarin je je klacht duidelijk vermeld. In het geval van een defect verwijzen we je graag naar onze pagina ruilen en retourneren of naar artikel 11 van deze algemene voorwaarden.
We streven er naar om binnen 2 werkdagen te reageren op alle berichten aan de klantenservice. Mocht de afhandeling van je klacht meer tijd kosten, dan zul je daarover per e-mail worden bericht. Je ontvangt in ieder geval uiterlijk binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie.
Mochten we er onverhoopt uiteindelijk toch niet samen uit komen, dan kan je als consument terecht bij Becom. Becom zal bemiddelen tussen de consument en de verkoper indien de klacht op het eerste zicht gegrond is. Je kan hen bereiken via het klachtenformulier  op Becom .
Ook mag je je klacht schriftelijk melden bij Becom. Dit mag naar het volgende adres:
Becom Digital
Markiesstraat 1
1000 Brussel
 
Bij buitengerechtelijke regelingen van het geschil is de Consumentenombudsdiesnt van de Federale Overheid bevoegd om elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen te ontvangen. Deze zal op haar beurt de aanvraag ofwel zelf behandelen ofwel doorsturen naar een gekwalificeerde entiteit. Je kan de Consumentenombudsdienst bereiken via deze link; http://www.consumentenombudsdienst.be/nl/
 
Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan je bovendien een beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr
  
Artikel 19: Wijzigingen en vindplaats van de voorwaarden
Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van de totstandkoming van de onderhavige transactie.
 
 Artikel 20: Privacy- en cookiepolicy
 
PRIVACY POLICY
Deze “Privacy Policy” regelt de verwerking van jouw persoonsgegevens door CLS Healthcare BV, 0737.529.305, hierna; CLS Healthcare bv.
Lees deze Privacy Policy aandachtig. Hij bevat essentiële informatie over hoe je persoonsgegevens verwerkt worden en welke cookies gebruikt worden. Door je persoonsgegevens te delen op onze website www.willie.be door ons te contacteren per e-mail/per telefoon of door het overmaken van een vraag/klacht, verklaar je kennis te hebben genomen van deze Privacy Policy.
 
Artikel 20.1- Welke persoonsgegevens verwerken wij?
20.1.1       CLS Healthcare verwerkt in het kader, van haar werkzaamheden jouw   persoonsgegevens.                                                        
 Het gaat daarbij om:
  • Categorie 1, op basis van cookies, je IP-adres en details over je bezoek op onze website.
  • Categorie 2, bij registratie of via één van de invulformulieren op onze website; je naam en voornaam, eventueel de naam van je bedrijf en BTW nummer, adresgegevens, je e-mail en eventuele andere gegevens die je ons overmaakt in het vrije invulveld.
  • Categorie 3, als je ons belt of mailt; je e-mailadres en/of telefoonnummer, evenals de gegevens die je zelf vrijgeeft.
  • Categorie 4, bij inschrijving op onze nieuwsbrief; je e-mailadres
  • Categorie 5, bij het plaatsen van een bestelling je naam en voornaam, eventueel de naam van je bedrijf en BTW nummer, adresgegevens en je e-mail.
 
20.1.2    CLS Healthcare kan je Persoonsgegevens op verschillende manieren verzamelen;
  • Door je registratie en gebruik van de website
  • Onze website gebruikt cookies en gelijkaardige technieken om een aantal persoonsgegevens te verzamelen. Voor meer informatie over het gebruik van cookies, zie Artikel 20.7- Cookies.

Artikel 20.2 - Waarvoor gebruiken we jouw persoonsgegevens?
 
CLS Healthcare zal je Persoonsgegevens uitsluitend gebruiken voor:
 
  • Categorie 1: het verzorgen en verbeteren van onze website en het opnemen van persoonsgegevens in anonieme statistieken, met als rechtsgrond jouw expliciete voorafgaande toestemming bij je eerste bezoek aan onze website.
  • Categorie 2 en 3: het beantwoorden van vragen en informatieverzoeken, met als rechtsgrond het uitvoeren van een dienst waarom je hebt verzocht.
  • Categorie 2, 3 en 4: Direct marketing, nieuwsbrieven, acties en promoties door CLS Healthcare zelf, met als rechtsgrond ons gerechtvaardigd belang ten aanzien van bestaande klanten dan wel je expliciete, voorafgaande toestemming als je nog geen klant bent bij CLS Healthcare. Je kan op elk ogenblik aangeven dat je niet langer onze nieuwsbrieven wil ontvangen via de opt-out mogelijkheid in onze nieuwsbrieven of door ons rechtstreeks te contacteren per mail of telefoon.
  • Categorie 5: De levering en facturatie van door jou bestelde producten of diensten, met als rechtsgrond het uitvoeren van een overeenkomst waarom je verzocht hebt en waarvoor de verwerking van je persoonsgegevens noodzakelijk is of omdat de wet dir vereist of nog omdat CLS Healthcare daartoe een gerechtvaardigd belang heeft.
 
Artikel 20. 3 -Hoe wij je gegevens delen met derden
Als wij onze activiteiten ooit stopzetten of overdragen aan iemand anders, bijvoorbeeld door het verkopen van onze activiteiten, dan kan dat betekenen dat je persoonsgegevens aan derden , die geheel of gedeeltelijk onze activiteiten gaan overnemen worden overgedragen. CLS Healthcare zal je in dat geval steeds in de mate van het mogelijke vooraf informeren, maar dit is niet onder alle omstandigheden technisch of commercieel haalbaar.
In zeldzame gevallen kunnen wij verplicht zijn om persoonsgegevens bekend te maken op basis van een gerechtelijk bevel of om te voldoen aan andere dwingende wet- of regelgeving. Wij proberen je naar best vermogen vooraf te informeren, tenzij dat om wettelijke redenen niet kan.
Wij delen jouw gegevens soms met derden wiens diensten we gebruiken in het kader van jouw bestelproces en bestelling. Je gegevens kunnen worden doorgegeven aan en verwerkt door software- en Cloud leveranciers, financiële partners, logistieke partners of elke andere derde die partij is in of een rol speelt bij jouw bestelling. De actuele lijst kan worden verkregen op eenvoudig verzoek per mail. Wij zorgen bij elke doorgifte aan derden voor de gepaste veiligheidsmaatregelen ten aanzien van jouw persoonsgegevens, onder meer door het afsluiten van verwerkers- overeenkomsten waar nodig.
 
Artikel 20. 4- Hoe lang bewaren we jouw persoonsgegevens?
We bewaren je persoonsgegevens zolang dit noodzakelijk is in functie van de doeleinden van elke verwerking.
  • Klantprofiel; als je 3 jaar geen bestelling plaatst, verwijderen we jouw klantenprofiel
  • Facturatiegegevens; je facturatiegegevens moeten we om wettelijke redenen minstens 7 jaar vanaf het kalenderjaar volgend op de laatste factuurdatum bewaren.
  • Nieuwsbrieven; als je een bestaande klant bent dan bewaren we je gegevens voor nieuwsbrieven, tot 2 jaar na je laatste bestelling. Ben je geen bestaande klant en heb je toestemming gegeven voor de nieuwsbrieven dan bewaren we je gegevens totdat je je toestemming hebt ingetrokken door gebruik te maken van de opt-out/ afmelding aanwezig in iedere nieuwsbrief.
 
 
Artikel 20.5- Jouw rechten
Je hebt het recht om op elk moment gratis kennis te nemen van je persoonsgegeven en van het gebruik dat wij van die persoonsgegevens maken of om er een kopie van te vragen. Je hebt ook het recht om de verbetering of (in sommige gevallen) verwijdering van je gegevens te vragen. Je mag in een aantal gevallen opgesomd in de GDPR ook vragen om de verwerking van je persoonsgegevens te beperken.
Je hebt het recht om te verzetten tegen de verwerking van je persoonsgegevens als je daar ernstige en legitieme redenen voor hebt die in onze noodzaak om je gegevens te verwerken overstijgen of om een eerder gegeven toestemming in te trekken. Je hebt ook steeds het recht om je te verzetten tegen het gebruik van persoonsgegevens voor doeleinden van direct marketing, zelfs zonder daarvoor een reden te moeten aangeven. Je beschikt over het recht om je persoonsgegevens in digitale en leesbare vorm op te vragen en/of aan andere verantwoordelijken over te laten dragen aan een andere dienstverlener van jouw keuze.
Je kan je rechten uitoefenen per e-mail naar [email protected] of per post naar volgende adres;
CLS Healthcare
Maziestraat 22a
2514 GT Den Haag
 
Tenslotte heb je het recht om een klacht in te dienen bij de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit als blijkt dat wij niet binnen 30 dagen passend gevolg gegeven hebben aan een verzoek op basis van één van de hierboven vermelde rechten:
GBA/APD
Drukpersstraat 35
1000 Brussel
Tel: +32 (0) 22744800
[email protected]
 
Artikel 20. 6- Hoe beveiligen wij jouw persoonsgegevens?
 
Wij hebben de gepaste veiligheidsmaatregelen genomen op technisch en organisatorisch vlak om de veiligheid van je persoonsgegevens te garanderen. In geen geval kan CLS Healthcare aansprakelijk worden geacht voor enige directe of indirecte schade die voortvloeit uit een foutief of onrechtmatig gebruik door een derde van de persoonsgegevens.
 
Artikel 20.7- Cookies
 
Onze website gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën. Dit helpt ons om je een betere gebruikservaring te bieden wanneer je onze website bezoekt en laat ons ook toe om inze website te optimaliseren. Zonder jouw voorafgaande toestemming plaatsen wij uitsluiten de puur functionele cookies die noodzakelijk zijn om onze website correct te laten werken. Voor alle andere cookies vragen wij eerst jouw toestemming.
 
Onderstaande cookielijst geeft je een overzicht van de cookies die onze website gebruikt.
 
Cookielijst
Een cookie is een klein tekstbestand met gegevens dat een website( wanneer een gebruiker deze bezoekt) op jouw apparaat wil opslaan om zodoende informatie over jou, zoals je taalvoorkeur of inloginformatie te kunnen herinneren, Deze cookies worden door ons ingesteld en heten “interne cookies “. Daarnaast gebruiken we ëxterne cookies”, namelijk cookies van een ander domein dan waar je je bevindt. We gebruiken de cookies en andere tracking-technologieëen voor de volgende doeleinden:
  1. Strikt noodzakelijke cookies
Deze cookies zijn noodzakelijk om onze website te laten werken en kunnen om die reden niet uitgeschakeld worden. Je kan je browser instellen om deze cookies te blokkeren of om je voor deze cookies te waarschuwen maar sommige delen van onze website zullen dan niet werken.
  1. Prestatie- of analytische cookies
Deze cookies stellen ons in staat bezoekers en hun herkomst te stellen, zodat we de prestatie van onze website kunnen analyseren en verbeteren. Ze helpen ons te begrijpen welke pagina’s het meest en minst populair zijn en oe bezoekers zich door de gehele site bewegen. Alle informatie die deze cookies verzamelen wordt geaggregeerd en is daarom anoniem. Als je deze cookies niet toelaat weten wij niet wie, wanneer en welke pagina’s van onze website heeft bezocht. Het gevolg is dat wij onze website en ons aanbod niet kunnen optimaliseren in het voordeel van onze klanten
 
  1. Functionele cookies
Deze cookies zorgen ervoor dat extra functies en persoonlijke instellingen op onze website, zoals bijvoorbeeld taalkeuze of videobeelden werken. Ze kunnen ingesteld worden door ons of door externe technologiepartners. Als je deze cookies niet toestaat, werken sommige onderdelen van onze website wellicht niet correct.
 
  1. Marketing cookies

Deze cookies kunnen door ons of door externe partners en adverteerders op onze website geplaatst worden. Deze cookies maken het mogelijk om een profiel van jouw interesses samen te stellen en je relevante advertenties op andere websites te tonen. Als je deze cookies niet toestaat, zal je minder op jou gerichte advertenties zien.
We geven je zoveel mogelijk informatie over cookies die geplaatst worden door derde partijen maar soms hebben wij die informatie niet. Als je toch meer wil weten, kan je in dat geval terecht bij de privacy verklaringen van deze partijen op hun respectieve websites.                                                Let op; wij oefenen geen enkele invloed uit op de inhoud van die verklaringen, noch op de inhoud van de cookies van deze derde partijen.
Bij je eerste bezoek aan onze website wordt je gevraagd om onze cookies te aanvaarden. Je kan nadien je keuzes op elk ogenblik zelf beheren.
 
Als je verder nog vragen en/of opmerkingen hebt over de verwerking van je persoonsgegevens contacteer ons dan op per e-mail via [email protected]  of per post naar volgend adres:
CLS Healthcare
Maziestraat 22a
2514 GT Den Haag
 
Meer informatie over cookies vind je ook op : http://www.allaboutcookies.org/
Meer informatie over online behavioural advertising en online privacy vind je hier; http://www.youronlinechoices.eu/